niedziela, 1 marca 2020

Kronika dni zarazy 18

1 marca 2020 r. Premier wystawił sobie i swemu rządowi laurkę z okazji pierwszych stu dni drugiej kadencji. Wszystko jego zdaniem idzie jak należy i w ogóle jest dobrze!
Przypomniała mi się rozmowa z moim byłym szefem, który dawno, dawno temu spytał mnie, bo sam nie słuchał orędzia towarzysza Gierka, gdzieś tak bliżej końca dekady jego rządów. Odpowiedziałem, że słuchałem i że będzie lepiej. Na to on, z udanym nie to zdziwieniem, ni uczuciem ulgi: Jeszcze lepiej?!
Inflacja, i co za nią idzie, drożyzna, nabiera tempa, wskaźniki na giełdzie najniższe od 2008 roku, inwestycje w sektorze prywatnym takoż, ale jest dobrze. Być może znał już wyjaśnienie podane przez Dudę, że wprawdzie chleb, mięso i warzywa znacznie podrożały, ale olej staniał. Lokomotyw, jak za Gomułki już nie ma, a był to dyżurny produkt, który taniał wraz z urzędowym podniesieniem cen na żywność, więc może chociaż elektrowozy potaniały? Trzeba będzie sprawdzić.
Obchodzono uroczyście Dzień Żołnierzy Wyklętych. Wrzucając do jednego worka partyzantów, którzy bali się ujawnić, bo groziła zsyłka lub lochy bezpieki, oraz zwykłych bandytów, którzy kierowani szowinizmem narodowym mordowali Litwinów, Białorusinów, Słowaków, czy Żydów, nie oszczędzając starców, kobiet i i dzieci, a także np. chłopów, którzy stali się beneficjentami tzw. reformy rolnej. Bojowicy AK, którzy nie godzą się na bezprawie rządzących, poszli w odstawkę i na potrzeby propagandowe wykreowano nowych bohaterów.
Poruszył mnie wywiad dla "Wyborczej" p. Magdaleny Smoczyńskiej, córki niezapomnianego redaktora "Tygodnika Powszechnego" Jerzego Turowicza, która zdecydowała się odejść od Kościoła Pod rządami polskich biskupów stał się on sojusznikiem antydemokratycznych rządzących i jest zarazą ostatnich lat w tym samym stopniu do szajka Kaczyńskiego. Pytana czy formalnie zdecydowała się na apostazję, zaprzeczyła, gdyż oznaczałoby to uznawanie Kościoła. A tego Kościoła, który dzieli ludzi i szczuje jednych na drugich, ona nie uznaje.
Ja to zrobiłem już jako licealista.  


1 komentarz:

  1. I go to see every day some web sites and information sites to read articles, except
    this webpage offers quality based writing.

    OdpowiedzUsuń